Yoshihiro Kikuchi

“Ethical Split / Aesthetic Void“

12 Oct - 9 Nov 2013


AISHONANZUKA is pleased to present the first solo exhibition of Yoshihiro Kikuchi in Hong Kong.
Kikuchi was born in 1980. After graduating from Musashino Art Univerisity, he has been working in Tokyo and Miyagi.

Kikuchi’ s works spreading out various style such as drawing, collage and installation are based on anti-values which is against values of social institution in this age. He has often shown a number of works using languages and sexuality as an innate human problem. In this way of expression, even the works are based on modernism and conceptual art by bringing in automatism and random digits, they are created with criticism.

In this exhibition, Kikuchi will present unique paintings using an error of ink-jet printer. In every perspective, creating automatic painting with mechanical error, without using hands, pushes ahead exhaustive demise of the value-system from modern/post modern which found meaning and value. Futhermore, as well as his past works, the paintings will open up new possibility of visual effect.

An opening reception with the artist in attendance will take place on 12th Oct (Sat), from 18:00-20:00. Our sincerest anticipation in seeing you all at the exhibition.


 菊地良博は 1980 年生まれ、武蔵野美術大学を卒業後東京と宮城を拠点に活動しています。 ドローイング、コラージュ、立体と様々な作品形式を展開する菊地の作品は、社会制度内の価値観の脱価値化を基本命題と して制作れていいます。またテーマに人間固有の問題として、言語やセクシャリティを用いた作品を多く発表しています。 その表現には、個人に根ざした価値判断に対する懐疑からオートマチズムや乱数を導入し、モダニズムやコンセプチュアル アートを表現の基礎におきつつも、それらを更なる相対化に投げ込むかのような批評性をもって制作されています。

 今回の展覧会ではインクジェトプリンタのエラーを利用した独自のペインティングを発表致します。 手を使わず、機械のエラーによるオートマチックなペインティング制作は、あらゆる視点において、意味や価値を見いだし た近代以降の価値体系の徹底的な解体を押し進めるものであり、これまでの作品と同様、ビジュアルにおける新しい可能性 を切り開くものでもあります。